torsdag den 24. juli 2014

grøn blomst, liljer, vissendusk, nyt bed og dekoration af rester.

 Jeg har sået grønne zinnia i år og nu blomstre de. Den er ret smuk, men bære det lidet flatterende navn: Envy, men måske er den noget at være misundelig over, hvem ved ?  


Mine lyserøde floks går da helt i blomster selvsving i år.
Det er egentligt ikke så slemt som jeg frygtede, med de røde hoveder af arabien night ind imellem.


 Mine oriental liljer blomster nu, og jeg har lykkeligt glemt hvad de hedder, noget med Stargazer forsvæver mig.. og tiger et eller andet, men hvem ved hvad min hjerne kan finde på af halvgamle glemte fejl. 


Smukke og duftende er de i alle tilfælde :)



Alliums frøstande er også meget smukke, og blomstre næsten igen når de små sorte frø bliver synelige.
Er der nogen derude der har prøvet at så dem?


 Jeg har endeligt, med min ældste søns hjælp, fået lavet det lille surbundsbed i baghaven. 
Det har tre meget billige Rhodoer fra Fakta i, og en masse små etårige liljeløg jeg har fået, en pletter i luften og en enkelt Trillium. 
Jeg er lidt spændt på om de vil gro i den drivende skygge...


Jeg ved godt hemerocallis Kwanzo er en helt almindelig oldgammel sag, men jeg er stadig vild med den.



Jeg skulle desværre lave bårebuket til en kær gammel bekendts begravelse idag, og så lavede jeg lige denne dekoration af rest blomsterne.


Det er fjollet, men jeg kan godt lide lige at lave noget uden relation til begravelse efter jeg har bundet sådan en omgang. 


Jeg håber du får en dejlig dag i nat/dag. 
Jeg hepper personligt på den regn de lover i weekenden, men tror det ikke før jeg ser den.
Der er totalt afbrændings forbud i Fredericia lige nu, der er alt for mange udrykninger fra brandvæsnet.

Kærlig hilsen '
Marianne

10 kommentarer:

  1. Det ser frodigt og dejligt ud altsammen, liljerne er smukke og pryder virkelig rundt omkring lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja der er enormt mange smukke liljer i blomst for tiden i folks haver, de har meget travlt, det er næsten kun dem jeg har sat i år som ikke har blomstret endnu.

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne
    Nej der er vist ingen af os, som rigtig tør tro på regnen. Vi må ud i regndans. Din bårebuket er meget smuk.
    Jeg kan godt lide din Kwanso, selvom den er orange er den meget fin :)
    Det er et flot surbundsbed du og din søn har fået lavet.
    Jeg er lidt misundelig på Envy :) det ved du.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg skal nok se om jeg ikke kan finde en af de grønne til dig :)

      jeg tror det er det røde mønster i kwanzo der gør den fin.

      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    Stargazer og Tiger Woods - 2 flotte liljer ja!
    Jeg har sået Allium i år, nogle mere specielle typer- Det lignede græs det der kom op, jeg måtte smage på det for at være sikker:)
    Spændende med surbundsbedet!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. De er jo ret almindelige de to liljer, men jeg kan godt lide dem, specielt tIger woods. den smalle lilje er fin.

      Surbundsbedet er jo bare lavet af billige blomster og ting jeg havde, men jeg er glad for det :)

      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne
    Envy har jeg også i år syntes dog at den er mere gul end den er grøn men ganske køn alligevel. Rigtig fint surbundsbed I har fået lavet det skal nok blive godt. Kwanso kan jeg rigtig godt li' oldsager kan da også være smukke. Det er din bårebuket sandelig også :-)
    Ha en skøn sommerdag
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen i lige måde da, en rigtig skøn dag til dig, med massere af skønne blomster :)

      nogen gange er de klassiske blomster bare også dejlige :)

      KH
      Marianne

      Slet
  5. Der er jo også en grøn solhat, som hedder green envy - det er nok ordspillet, man har syntes var lidt fikst. Du er god til at lave bårebuketter - den er meget fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja du har nok ret, det er et ordspil :) lidt sjovt
      KH
      Marinne

      Slet