mandag den 21. april 2014

Tulipaner... og jeg kan ikke huske hvad de hedder de fleste af dem hedder.

Her er bare nogen af de tulipaner der blomstre i haven lige nu....det bedste er der er flere endnu som ikke er sprunget ud. De her dage er tulipan spænding.

Spring green








                                                   Tarda

                                




Purissima midt i ukrudtet.. trænger til at få luget det store bed og er også igang.. men det er som sagt stort.


Angelique                                             


  






Tror den her hedder Purple Prince, den kommer altid igen. 
Mit kamera er dårlig til at fange dybden af farven.


Gavota  ikke helt udfoldet



O


Her brugte jeg så det meste af dagen.. 
Jeg savner mit drivhus, så jeg bilder mig selv ind jeg alligevel passer lidt på de ompottede, delte, priklede, satte og såede, ved at have dem her i stencirklen... lidt i læ. 
Man kan så slet ikke sidde der og hygge, men om foråret må man ofre sig for planterne.

Nogen af planterne  står også under bordet, det har glasplade, så måske er det et slags halv drivhus.
Hvis jeg havde noget stærkt klart plast i store stykker  kunne jeg måske pakke bordet ind... hmm..... midlertidigt kravle drivhus...



Rigtig god og glædelig dag til jer.
 Ferien er forbi, feriebørn og gæster er rejst hjem og jeg skal på skolebænken igen imorgen. 
Jeg vil meget hellere bruge hele dagen hjemme i haven. ...Sådan er livet jo. Studiet bliver såmænd også hyggeligt når først jeg er afsted.

Kærlig hilsen 
Marianne

Plan for imorgen: i skole, og forhåbentligt luge og plante ting resten af dagen med lige så dejligt vejr som i dag med lidt held :) 

Selvom jorden faktisk er ret tør, så regn ville også være godt.




8 kommentarer:

  1. Du har mange smukke tulipaner :) Hverdagen vender tilbage - sådan er det jo nok bedst, men alligevel kan det være svært at skulle forlade haven for en stund.

    SvarSlet
    Svar
    1. det var heldigvist hyggeligt nok.. er bare så glad for ferie :)
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Skønt festfyrværkeri af smukke tulipaner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja tulipaner er glade blomster.. de står nu samlet i farvegrupper de flereste af dem.. så jeg ved ikke hvor fyrværkeri agtigt det er.. man er vel lidt kedelig trods alt :)
      KH
      marianne

      Slet
  3. Hvor har du dog en dejlig stor samling af smukke tulipaner! Skønt med trofaste sorter, for noget af det bedste er når man kan gå og glæde sig til gensynet med dem :-) Det er da en genial ide med at vikle plast rundt om bordbenene, så du har et mini drivhus til frøplanterne! Man har jo alligevel ikke tid til at sidde ned i haven ret længe af gangen, her om foråret! ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror jeg vil prøve at finde ud af om jeg kan lave et drivhusbord :)
      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne

    Ja, sikken en masse fine tulipaner - det er et godt pår for meget og så sandelig også for dem!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er et godt tulipan er, med gensyn af mange :)
      KH
      Marianne

      Slet