mandag den 31. marts 2014

ok... hvad er det og en tur...


 Altså jeg ved godt hvad det her er, det er rododendron knopper, men de er så smukke så jeg ville lige dele.


For det meste sidder de som på det overstående billede, men nogle få grene har mange knopper, noget jeg bestemt ikke skal brokke mig over .


Jeg var ved at gå rundt og se hvilke liljer der var på vej op, og så fandt jeg det her hvor der burde være en stor hvid lilje på vej.


Hvad er det ? Jeg gravede en op og der sidder noget løg lignende. først tænkte jeg det måtte være snepryd, men jeg kan simpelthen ikke huske jeg har sat nogen der.. for der burde klart komme en lilje.
ohh well, jeg finder vel ud af det.

De røde grønkål jeg har haft stående hele vinteren sætter an til blomst, farvespillet er ret flot, men de skal jo snart væk. 
Blomsten er uden tvivl gul og det er jeg ikke sikker på jeg har nerver til at se på, men måske, man ved jo aldrig. 


Jeg var en tur nede ved Flensborg idag sammen med min søster og mand og se hvad jeg så:


Jeg sagde til min mand at jeg ønskede mig den i morsdags gave, men han så tvivlende ud.
Det er ellers så hyggeligt, en gynge sofa for to til haven .. så fin :) Den kunne da lige stå under kirsebærtræet eller flytte op under de store træer i sommersolen.. Jeg har nemt ved at se det for mig.


istedet måtte jeg så nøjes med disse gladiolus knolde. 1,50 euro pr pose, det er da billigt. Jeg tror de vil være fine omme sammen med de gule og orange blomster 


Vi havde en hyggelig tur, med smukke mirabeller der blomstrede langs med motorvejen og rådyr på markerne, der mæskede sig i nyspiret korn.  Luften var også meget autentisk, for det er tydeligt at vækstsæsonen er startet..... der bliver kørt gylle ud i stor stil. 


Hav en rigtig god dag :)

 kærlig hilsen 
Marianne



17 kommentarer:

  1. Nogle rhododendronknopper er de rene kunstværker. Heromkring dufter det også af "forår" for tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja den forårs duft den trænger igennem alt :)
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Godmorgen Marianne

    Ja de er fine Rhodo-knopperne, hvad mon de gemmer på?

    Kunne det ikke være en lille Allium ting de mange spirer, jeg har noget lignende - blomsten er en lille fin hvid skærm.
    Sjov gyngebænk - den burde dog have bredere vanger (eller hvad det hedder?) så den ikke arbejder sig ned i jorden.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften karsten

      jeg håber da de gemmer på nogle fine lysegule blomster :)

      ved du hvad jeg satte vist faktisk nogle små allium forrige forår.. måske det er dem ? vildt... godt spottet, du kan bare de ting.

      Bænken ville få lidt sten eller fliser under, så gør det ikke noget, men tror nu ikke jeg får den, men hvem ved ?
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne
    Ja bænken er da fin, den kan jeg godt forstå, du forelskede dig i. Rhodoknopperne er meget fine, nu må jeg ud og gøde mine, det bliver hårdt.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg håber det bliver en hyggelig rhodo gødnings tid du får dig.. jeg burde nok også give mine noget.. hmm...
      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hi Marianne,
    the Rhododendron blossoms are beautiful you are right. But what I realy love is the colour of the leaves!!!
    So beautiful
    Sunny days
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. the leaves are very pretty too, this one is going to flower light yellow, and it really goes with the red edges .. i am very fond of that rododendron :)
      KH
      Marianne

      Slet
  5. Virkelig flot stol, Jeg håber din mand køber den til dig - ellers ?????

    SvarSlet
    Svar
    1. ellers ikke så meget.. hvis jeg ikke får den er det nok ikke meningen. :) jeg elsker min have, men ikke nok til at blive uenig omkring en stol.
      KH
      Marianne

      Slet
  6. Den er da vild flot den der gynge-bænk :D Kan godt forstå du er forelsket i den. Nu er der jo en god måneds tid til det er mors dag, så din mand kan jo sagtens nå at indkøbe den uden din viden inden ;o)
    Smukke knopper på din Rhododendron og en "tre-benet" også ;o)
    Også smuk dag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg syntes den er rigtig fin den gyngesofa gyngebænk hvad den end hedder.. men man kan på den anden side heller ikke få alt man ønsker sig her i livet :) jeg venter og ser.
      KH
      Marianne

      Slet
  7. Hej
    Blomster og planter behøver ikke altid at være foldet ud før de er flotte/smukke det gælder f.eks for mange iris!
    Fed bænk at ha i sin have den må jeg vise Cristina:) 11.00kr for gladiolus er lige til at klare håber du købte rigeligt!
    Ha en god dag
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. der var kun to poser af hver tilbage, men dem købte jeg også. det er jo rørende billigt.

      Jeg håber jeg får den bænk, den er super hyggelig..
      KH
      Marianne

      Slet
  8. Smukke gladiolus du har købt.
    Jeg kan godt forstå du faldt for bænken.
    Billedet af dine rododendron knopper er god.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen tak og en rigtig god dag til dig også :)
      KH
      marianne

      Slet
  9. Hej - hvor så du dog den fine bænk henne?😄

    SvarSlet