mandag den 10. marts 2014

jamen.. hov.. se lige der....

Jeg har haft så travlt med at holde øje med påskeliljen, at jeg slet ikke har tænkt på tulipanerne, men her er den, årets første blomstrende Tulipan i haven.
Jeg opdagede den først idag, da den stod fuld af farve under kristtjørnen.
Undskyld lille tulipan, for du fortjener da også opmærksomhed.


påskeliljen er sprunget ud.


 De små te'a te er også i fuld blomst nu.. faktisk er de større end dem i potter i Netto, hvilket er lidt sjovt, måske gartnerierne har haft dem i fryseren ?


 Min mand har købt jord til mig... jeg tror han vil være HELT sikker på han ikke skal afsted igen.


Håber i nyder det smukke vejr, jeg gør i alle tilfælde :)


Jeg kom forbi det her idag.. det er da smukt.
 De slår først græslpænen sidst i juni under træet, på den måde kommer krokus'ne igen år efter år :)
Det var lidt sjovt at se en dreng blive draget af blomsterne og hoppe igennem plænen for ikke at træde på blomsterne.. men kaldte på ham de gjorde det. De trækker folk til sig, med deres skønne farve og mængde.


Pas godt på dig idag.
Kærlig hilsen 
Marianne



14 kommentarer:

  1. Tulipaner har jeg ikke set endnu, men påskeliljerne er tæt på. Jeg skal da love for, at du har fået jord :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er helt ærligt ikke helt sikker på hvad jeg skal bruge alle de sække til.. specielt fordi drivhuset jo er bortgået ved døden.. men hvem ved hvad der sker ?
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Altid godt med lidt jord:) mon ikke der var tilbud på dem?

    Og årets første rigtige tulipan i haveblogland... Fantastiskt!

    Håber alt klarer omskiftet i slutningen af ugen.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det med vejrskift er en gyser på denne tid af året... men jeg håber på det bedste.
      jeg havde slet ikke gidet at kigge på tulipanerne endnu.. men der var den, jeg blev i virkeligt godt humør af det :)

      KH
      Marianne

      Slet
  3. Smukke blomster.
    Hos os er tulipanerne slet ikke så langt fremme.
    Heller ingen påskeliljer med blomster endnu, men det varer ikke længe før de første kommer.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror det måske er lidt lunere her inde i byen :)
      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hvor er den skøn, din glade tulipan, så langt er vi ikke her endnu. Bonus point til din mand, alene det at stable så mange sække, pyh :)
    Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. han er en virkelig sød mand.. og han vil vist være sikker på jeg har nok..
      KH
      Marianne

      Slet
  5. Dejligt med en mand, der kender ens behov :)

    Så tidlig en lille tulipan, det bliver dejligt når de andre tulipaner myldrer frem om en måneds tid. Til gengæld kan påskeliljerne snart vise deres blomster frem alle vegne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget overrasket over den lille tulipan :) men min mand han er bare sådan :) :)

      KH
      Marianne

      Slet
  6. Hold da op den tulipan er da godt nok fremme i skoene her er der ikke antydning af knop endnu og påskeliljerne står kun i knop. Tete a tete er sprunget ud her i dag. Jord kan man aldrig få for meget af der går en del sække på en sæson og hvis der er tilbud skal der hamstres. Hvor er det flot under det store træ det er da noget der forskønner byen. Et smukt syn :-)
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, alle de krokus er skønne, det er helt sikkert :)

      KH
      Marianne

      Slet
  7. For en herlig og fargesprakende tulipanoverraskelse! Tenk allerede nå... og tenk på alt vi har i vente framover :)
    Så heldig du er som har en mann som fikser jord til deg, og i slike mengder da! Haha.. skulle gjerne hatt begge deler jeg, både jord og en til å bære den ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja han er dejlig at have hos mig min mand :)
      og alle de dejlige blomster vi kan glæde os til, det er dejligt :)
      KH
      Marianne

      Slet