fredag den 28. marts 2014

gyldenlak...

Gyldenlak sået sidste forår


 To år gammel gyldenlak


 Et år gammel gyldenlak


 hmm.. man skal vist helst så dem hvert år...eller noget. har kun haft dem i to år. måske gør jeg noget meget forkert ?

Græsplænen er begyndt at se lidt grøn ud igen efter jeg dækkede den af jord.. men jeg ved ikke rigtigt om jeg ikke burde så nogle græsfrø, for en sikkerheds skyld? Græsplæner er et enigma...


En ting jeg ved er, at jeg håber du får en rigtig dejlig weekend.

 kærlig hilsen 
Marianne

6 kommentarer:

  1. De vil ikke gro hos mig, desværre.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. tror de er toårige.. så de skal nok såeas hvert år..
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Kender ikke gyldenlak - er den kun et eller to årig? Måske den sår sig selv?

    Hvis du ikke har kældt for nmeget jord ud over græsset så vokser det nok igennem snart - vand og varme skal der til:)

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror gyldenlak er toårig i dk.. den 3 årige er i alle tilfælde i live efter en mild vinter , så noget tyder på den kan mere andre steder. Men bliver til en underlig busket dims.

      tror jeg gav græsset fem cm.. for at rette op, den var mere end bumlet

      god weekende til dig :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Jeg har sået gyldenlak en enkelt gang, og den blomstrede 2. år og vendte tilbage 3. år. Så var det slut.

    SvarSlet
    Svar
    1. den er nok to årig :) dufter dejligt dog..
      tror jeg skal overveje om jeg vil have en toårig plante.. hmm..

      KH
      Marianne

      Slet