lørdag den 11. januar 2014

frø.. og måske løg

 Jeg kom til at bestille frø inde ved :

Blandt andet dem her: 

Ja jeg har forsøgt at tage frø af dem selv, men de er så bitte små.. og jeg ved ikke helt hvornår de skal tages, så nu er de bestilt.
Jeg syntes ikke det rigtigt er sensommer uden dem. Nu håber jeg bare de spire de kære kæmpeverbena bonariensis. De kan godt være noget humørsyge og skal stratificeres. En uge under fem grader efter såning mindst (man kan redde en sen såning med en tur i køleskabet) . 

Jeg var også inde omkring gartneri spirens hjemmeside, de har da godt nok fået lavet om. 

Deres udvalg af planter ser ud til at blive større. desværre ser det ud til de har valgt at fjerne det punkt der hedder ugens udvalgte Helleborous, hvor man kan købe lige den plante de viser af deres frøformerede Helleborous orientallis. 
Det er ellers meget fristende ind imellem.

Desuden lyder det til min svigerfar vist kan skaffe billige tulipan og andre løg igen. 
Efter hvor godt det gik at sætte dem så sent sidste år, syntes jeg godt det kan betale sig at prøve igen i år. 
Indtil videre kan man jo sagtens komme i jorden.
men jeg må lige vente og se om der dukker nogle løg op jo :)








Lidt af de løg der blev sat i januar 2013.. gad vide om det også går i år ?

pas godt på jer :)

Kærlig hilsen 
Marianne

4 kommentarer:

  1. Kæmpeverbena har selvsået sig i større stil hos mig, så jeg håber, de klarer vinteren indtil videre går det meget godt, men vi har jo heller ikke haft vinter.
    Jeg har også været inde på Spirens hjemmeside, du har ret i, at den er blevet ændret meget, de har fået flere spændende planter, synes jeg.
    Tulipaner har jeg vist sat nok af, jeg stopper nu :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. spiren har fået mange spændende planter og jeg tror der er flere på vej, hjemmesiden har i alle tilfælde fået et løft der ligger op til det :)

      er vist lidt tulipanoman....

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Ja, Spiren har da rigtigt fået en del mere og ret spændende ting!
    Super med løg nu - før frosten helst! Det lykkedes jo godt sidste år ser jeg:)

    Ha en dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg syntes også spirens ting ser lækre ud.. og du bor der ovre af gør du ikke ? kan være du ligefrem tog ud og kiggede til deres festival :)

      god weekend
      KH
      Marianne

      Slet