tirsdag den 24. september 2013

ok.. jeg ved det godt...

Det her er min Chilli, som jeg var nødt til at så igen, fordi jeg mistede den i vinters.
 Chilli skal ind og overvintre, drivhuset er ikke nok. 
Den får små, ikke for stærke, frugter, sætter yndigt lyselilla blomster, og frugten skifter fra lilla -> orange -> rød.
 Nam nam chillien, er også rigtig smuk.
Jeg ved ikke hvad den hedder, for jeg har fået frøene forærende, men jeg er ikke ked af bekendtskabet.


 Jeg er bidt af en gal solsikke for tiden, men deres farvespil, skiftende udtryk og blomster opbygning er suverænt det mest fascinerende i min have lige nu, syntes jeg.  


Se.. grøn.. men lige før var den sort..  de folder sig ud, og afsløre de fineste mønstre hele tiden. 


 og ja, det gyldne snit skal jo være noget der fanger, og det virker.. også på mig.


Frøstandene er jo også smukke bare at plukke og have liggende, og de er sjove at fodre til hønsene :) 

Pas godt på dig idag..
 Kastanierne er så småt begyndt at falde ned, så nu er det tiden hvor man kan samle og synge sange om kastanjer i lommen, drikke varm kakao og lave fine kastanieting, og hvis man ikke gider laver dyr eller kranse, så er de faktisk meget smukke oven på jorden i en efterårs trist krukke, eller bare i en bunke på et  havebord.  Eventuelt sammen med fine solsikkehoveder.

Kærlig hilsen 
Marianne




6 kommentarer:

  1. Naturen er fantastisk! Solsikkens mønster bliver ved med at imponere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også.. det er utroligt det bare sker den ene gang efter den anden ikke ?
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Meget flotte fotos:) utroligt hvad blomster og natur kan gi af materiale til fotos!!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja Naturen er genialt indrettet.
      kh
      Marianne

      Slet
  3. Fine efterårsbilleder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen tak og ilige måde da :)
      kh
      Marianne

      Slet