lørdag den 10. august 2013

lidt fra haven


Ingrid Bergman har desværre ikke meget duft, men ellers er den vist den mest røde af røde roser.


Den lidt underlige asters som blomster et sted og hele resten er grønt. Jeg aner ikke hvorfor.



Cinderella er vokset op over hegnet i baghaven. Dens grene er nok to meter. Den sætter mange blomster og villigt, men jeg tror jeg skal have købt/lavet et højt stativ til den. 


Stanwell perpurtual blomster fint stadigt


Roserne der blev købt sidste efterår, ser ud til at være kommet godt igang.


Sommerblomster er dejlige, og der er en honningsød duft af Lathyrus hver gang man går forbi.


Pompon Dahlia  laver dejligt lange blomsterstilke, de er nemme at plukke til buketter.


Roser og phlox i baghaven blomstre løs.


Dahliaerne står næsten alene for showet i sandkassebedet nu.


Nogle af mine indkøbte fra min søn brændende kærlighed sammen, med den brogede duftgeranie.


kærlig hilsen 
Marianne

12 kommentarer:

  1. Ja der er da gang i roserneo dahliaerne hos dig. Ingrid Bergman skulle da have duft, mener jeg. Jeg købte en en gang, men den gik til, jeg har nok ikke passet godt på den, den er jo rød :)
    Det du kalder asters, ville jeg kalde chrysantemum, men det kan man slet ikke købe mere, jeg tror det i stedet hedder vinterasters. Den har ellers en fin farve din asters, ærgerligt at den kun blomstrer lidt.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror problemet med ingrid er at den er en 2'er mener jeg. Og de fleste andre roser jeg har er 5'ere. Så i sammenligning virker den svag.
      Min mand er vil gerne have røde roser i haven. De er fra ham så de må gerne være her :)

      Slet
  2. flot have...
    jeg mener ellers at I.Bergman har en god duft ??? ellers er min ikke en Bergman ??? - det er jeg lidt usikker på ;)
    Jeg kan godt lide din farvesammensætning - lidt vildt og frodighed ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingrid Bergman dufter...mine andre roser dufter bare mere de fleste af dem...så det virker svagt når man lige har haft næsen i feks nadia renaissance :)
      Sommerblomsterne bliver lidt vildt, men jeg er ikke bange for noget med dem ;) det kan jo bare gøres om næste år.

      Slet
  3. hej Marianne

    Ja, Poulsens renaissance serie er totalt mærkeligt undervurderet - Nadia er super!

    Ja, mere rød end Ingrid B bliver det næppe:)

    En dejlig morgen herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har tre roser af den serie, og de to har jeg haft i flere år og de er pragtfulde. massere af skønne blomster og duft, sundt løv og kraftige . Nina renaisance er ny, men indtil videre ser den sund og livskraftig ud, den har dog mest vokset i år og ikke sat så mange blomster, men jeg har på fornemmelsen den tager revance næste år, den breder sig i alle tilfælde lystigt.

      KH
      Marianne

      Slet
  4. Sikke en fin have du har... tak for kigget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hejsa
      Du er altid velkommen til at kigge med :)
      kh
      Marianne

      Slet
  5. Det er en meget rød rose den!!flotte fotos fra haven det hele ser vidunderligt ud med en masse blomster,håber du nyder det hele..
    KH
    Jan

    SvarSlet
    Svar
    1. hej jan
      ja der er efterårs knald på sommerblomsterne nu :)
      jeg har desværre ikke så meget tid at nyde i for tiden, men jeg suger nydelse hvor jeg kan :)
      I lige måde forresten :)
      KH
      Marianne

      Slet
  6. Hej Marianne.Skønne billeder fra din have.Har også et par røde roser......Sympathie.
    De to næstsidste billeder er bare så flotte med det rækværk og alle de smukke dahlia.God søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. de røde roser er fra min mand :) og hvem vil ikke gerne have røde roser af sin mand ?
      KH
      Marianne

      Slet