mandag den 1. juli 2013

ting jeg prøver...


Denne her Amaryllis er sået. 
Den er nu 8 år gammel og har aldrig blomstret. Det år den blev stor nok til at ligne noget der kunne finde på at blomstre, begyndte den bare at sætte sideløg.


Jeps, det samme i år. To sideløg mere.  Hovedløget sætter først blade når  den har dannet sideløgene. Det er ret trælst. Jeg ville egentligt godt se hvordan den ser ud. 
Løget er fra min søsters Amaryllis, som jeg aldrig fik set, så jeg har ingen anelse.


Disse Gladioles planter er fra de knolde jeg har overvintret. Jeg er ret spændt på om de sætter blomster. 
De havde meget forskellige størrelser.
De er da i alle tilfælde grønne :)


Jeg forsøgte at så en høstflox mix i foråret.
Nu ved jeg så ikke helt hvad jeg skal stille op med dem. skal de plantes ud i bedet? eller pottes om ?
Den ene blomst der er kommet er nu ret sød.
Potentielt Kan alle planterne jo være forskellige.
Jeg er egentligt ret overrasket over at de blomstre første år og spekulere på om det mon egentligt er den staude jeg tror det er.


Jeg laver et squash plante under hækken som bunddække forsøg.  De bliver ikke ret store i bladene under en hæk, så det går ikke så godt.


Men de sætter faktisk an til frugt, så måske kan man godt dyrke squash under hækken.


Flox stiklingerne er ikke gået ud, men jeg kan ikke se noget tegn på rødder i bunden af potten. Så jeg forholder mig stadigtvæk afventende.


Sidste år forsøgte jeg at så kaktus. Der var fem der spirede ud af 7 frø. 
De er hunde svære at potte om, de små stikkende ting. Så nu er der en tilbage. På størrelse med en negl.


Min nabo har givet mig sådan nogle planter her. Jeg ved ikke hvad det er, så det er spændende. Hun sagde den blev sød.
Nogen af jer der kender den ?


Der er rigtigt mange ting man kan lave i en have af eksperimenter.
Man kan også bare ligge sig ned og se op i himlen.

Kærlig hilsen 
Marianne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar