mandag den 15. juli 2013

Leonoras rose, og haven har godt nok travlt.


Mit yngste barn og eneste datter fylder år den 18 Juli.
Min mor har ledt efter noget at give hende, og det blev altså til en rose. jeg håber at kunne holde den i live til hende, til hun engang får sin egen have. Så kan hendes rose blive flyttet ned til hende hvis hun vil. Rosen der er så gammel som hende selv.
Valget faldt på en austin rose, kaldet Golden celebration. Det er da passende med en fødselsdags rose der på dansk hedder gylden fejring. 




Der er sket meget i haven på de dage jeg har været væk, også mere end jeg syntes jeg vil vise lige nu.

Bønnerne har feks. besluttet at deres job i verden er at kravle op ad espalieret, ikke ligge skvatne på jorden.


Tallerkensmækkere breder sig mere end ukrudt og Dahliaerne springer ud, en for en. 
De sommerasters jeg havde sat ved flagstangen, har også besluttet sig for livet, efter sneglene  havde en "Yah de er blevet plantet "gilde på dem. måske der kommer lidt sommerasters trods alt.
Jeg troede naivt at hvis bare jeg plantede nok, blev de ikke allesammen ædt... forkert tænkt.

Den orange tomat i krukken ude, er nu blevet helt almindelig rød, og idag står der: jeg skal være tomat og augurke mad til frokost, på den.


Min løvstikke var væltet helt ind over krukkerne, så jeg måtte lige ud med den store saks.
Nu kan man se dem igen. og der står en overraskende pæn buket med løvstikkeblomster inde.


Blomsterne omkring trappen blev skiftet ud.



 Den her blomst fik jeg som små babyplanter af en nabo. Er der nogen der ved hvad den hedder ? Den er temmelig nuttet og jeg håber de vokser sig væsentligt større og tættere.


Min høstanemone blomstre, jeg syntes det er lidt tidligt ?


Den lyserøde lilje er sprunget ud.


En meget rød tallerkensmækker.


Den første flox blomstre.


Min twice in a blue moon havde ikke mistet alle knopper.
Billedet er manipuleret til en mere korrekt farve, den blev ved med at se lyserød ud. 


Stikkelsbærkiwien sætter an til mange frugter.


Min mellemste søn luger. 
Han vil gerne tjene til et computerspil.
Og det er sjovt at give ukrudtet til hønsenes kyllinger .


til slut min skønne Hvide lilje :)


Hav en rigtig god og skøn dag
 Kærlig hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar