mandag den 22. juli 2013

Idag blomstre det... og er varmt.

Jeg har vandet idag,  men hvor jeg dog håber på regn snart. De lokker i nyhederne, putter små skyer på skemaet i weekenden, og måske på onsdag..
Mine søstre kom lige kort forbi, den ene med alle sine børn, og det tog ikke længe før de alle stod og soppede i børnenes lille badebassien, eller forsøgte at blive ramt af vanderen.

 (Solen går hurtigt væk fra haven pga. den grå klods, så jeg kan begynde at vande forholdsvist tidligt.)



Hot Chocolat


Overraskelses liljen. Jeg har bestemt jeg virkeligt godt kan lide den. Blomsten er ikke stor, men meget fin.


Crimson pirate blomstre og blomstre. 


Artic snow har kun en blomsterstilk i år, for den blev trampet ned af små fødder. Så jeg nyder dens skønne blomster ekstra meget. 


De første drejeblomster er igang. Den breder sig godt, og jeg har på fornemmelsen den kan udkonkurrere selv græs så meget den vokser. Jeg har den også i lyselilla. 
De skal klart begrænses eller flyttes. 


Jeg har flyttet bænken hen i skyggen af brændestakken, sammen med et lille bord. 
Der er godt at sidde når solen bager løs.


Min grillede svane :) 


Fra hoveddøren ud i forhaven. 
Det bliver godt når hønsehuset bliver flyttet, bålpladsen kommer tilbage og jeg kan få lavet et ordentligt espalier til stikkelsbær kiwien at kravle på. Den skal lave en halv kreds rundt om bålpladsen, hvis alt går vel. Forhåbentligt kan det blive lidt som en lysning i skoven. 
Men jeg må vente til de stærke kan hjælpe mig. 
Så kan jeg også få de blå tønder ind i huset at stå.. uha det bliver godt.


Nam nam... vi har spist næsten alle kartoflerne nu. De smagte. 
 De blå Villotte bliver ikke sat igen. De giver bestemt ikke godt. I så lille en have som min, skal der kun være sorter der giver godt.
Hvis der kommer en blå Kartoffel i jorden her, bliver det Blå Congo. Den giver så det er en ren fryd.


Når de skrev flox mix på frøposen, så mente de det.
Er der et års Flox, eller blomstre de virkeligt første år? Jeg er dybt Overrasket.


Den blomsterkasser holder kasserne står i har min far selv lavet. Jeg skal have dem malet i år, for jeg vil ikke miste dem. Jeg syntes de er meget fine.  Min far er her jo ikke mere, så han kan ikke lige lave nogle nye. 

Hav en dejlig aften
 Kærlig hilsen 
Marianne


Lige lidt oversigts billeder fra baghaven.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar