lørdag den 15. juni 2013

Jeg har været slem,

Og det ikke engang med vilje, hvis jeg skal være ærlig, så er jeg ret ked af det.

Vi havde jo temmeligt mange bladlus på mine roser. Så jeg sprøjtede med sæbevand.... i solskin......vejrudsigten tyde jo slet ikke på regn i lange tider.
ak og ve, mine stakkels roser.


Specielt de store buskroser ude ved vejen led. fordi jeg blandede sæbevandet på slump istedet for at måle ordentligt, så deres vand var stærkest. 
Stanwell perpurtual har ellers fået en god størrelse nu.


Den begyndende blomstring er skøn, der hvor jeg var mindst hård med sæben.


men de fleste endeskud ser sådan her ud.

Jeg føler mig meget rosenskyldig, men håber de holder til min mishandling.  De andre år har jeg mast bladlusene, men der var simpelthen så uoverskueligt mange.

Så huskseddel til mig selv:
 Måle ordentligt op.
Ikke sprøjte i solskin.
 Skyl evt. af efter et stykke tid.

Jeg overvejer at sætte rhodedendron her, bag alle de sten, der skal danne ramme om den nye hønsegård. Solen skinner der ned midt på dagen fra kl. elleve til en fire tiden tror jeg, men er der nok lys ?
Det ville være så fint med noget stedsegrønt og blomstrende der.


Hav en rigtig god dag, 
Husk at nyd den dejlige regn og de smukke lyn.

Kærlig hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar