fredag den 28. juni 2013

hvad man dog bruger tid på når det regner.....


Min mand gav mig jo en lilje, og den står nu inde i huset og dufter, imens den springer mere og mere ud.


Detaljerne er spændende at følge. 
Den skifter udseende og form, samt farve, hver gang jeg ser den.



Se lige støvdragerne


De vender nærmest deres pollen ud.


Og skrumper ind til pollenfyldte små orange streger, når de er klar til at drysse deres pollen korn, ned over bier og svirrefluer,  lokket til af deres duft og farve.

Jeg glæder mig virkeligt meget til at få liljen ud i bedet og se det syn. 
Men jeg må vente. 
De er plantet meget meget tæt i potten og jeg tør ikke skille dem ad nu.
Så de spreder skønhed indenfor. Hvor de slet ikke høre til. 
De er langt foran deres artsfæller af samme slags i haven.

Sikken en glæde på en regnvejrsdag de er.
De skulle jo i virkeligehden vende deres ansigt imod solen.

Kærlig hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar