onsdag den 22. maj 2013

Regn og vindskader og det der fangede mit blik idag.

 Regnen har været hård ved nogle af blomsterne, og vinden var hård ved træerne. Bladene piskede ned, smukke, sarte nyudsprungne blade, der ikke var gearet til hårde vindstød. Der bliver en del oprydning imorgen.


Tulipanerne er ikke glade, det er slut for mange af dem.

  
 Min krukke oregano ser ud som om den er blevet pisket, og hænger ud over irisne. Jeg skal vist have lavet et eller andet støtte til den. Forhåbentligt kan det rettes lidt op.  Den skal helst stå og se skøn ud, i fuld blomst, i sommer.

 

Regnen har pisket den Geranium, jeg ikke er sikker på hvad hedder( mener det er Johnsons blue), men hvis nogen er kloge derude, så er den lige begyndt at blomstre. 


Her er et link til en side der Beskriver Johnsons blue, med billeder.
http://search.millcreeknursery.ca/11050005/Plant/2350/Johnson's_Blue_Cranesbill


En anden Geranium som blomstre nu er min Elisabeth Ann. Den har en sød lyserød blomst, men det var løvet jeg faldt for.


Jeg tror det her er endnu en botanisk tulipan fra svigerfar posen. Der var kun tre løg i en pose, og det er kun de to der er kommet, men den tegner til at blive ret sød, den ene som har fået blomster. 
Sådan set tror jeg der er en mere variant, som jeg har sat i det gule/røde bed, men det ser ikke ud til nogen af dem vil blomstre. Måske er det flere Tarda, jeg kan ikke huske det. Der er kun blade indtil
 videre. 
Jeg burde virkeligt registrere noget bedre.


Juleroser er egentligt ret flotte, også når de er gået i frø. 
Den ligner en meget eksotisk plante, ikke ?

Med håbet om en god havedag.
 Kærlig hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar