tirsdag den 21. maj 2013

Pæretræ og duft Geranier og rosenbuens død.

Helt ærligt, duft geranier er pelargonier. De er ikke geranier. Jeg ved ikke hvorfor de bliver kaldt geranier. 

Jeg har plantet nogle af dem ud i krukker. De er ret små fordi det er stiklinger fra sidste år. Pånær den underlige trådede en, den er nyindkøbt. 
Jeg kan godt lide de dufter sådan. Når de har vokset sig til store buskede planter i løbet af sommeren, går jeg og stryger hænderne henover dem når jeg går forbi. De og roserne fylder sådan en aften med velduft.
De er forøvrigt i langt de fleste af deres tilfælde, ekstremt nemme at stiklinge formere. Hvis man giver dem en stor potte i haven, kan de blive kæmper på næsten en meter,  i løbet af ingen tid.


 Krukkerne er håndlavede, min mor er reservemor for en handicappet mand, og han laver fine lerting til hende som krukkerne, eller skilpadder, blade, pindsvin, frøer og en enkelt drage. De står rundt omkring i haven. 


Vores pæretræer blomstre på livet løs. Jeg håber på mange dejlige frugter.


Min rosenbue har været udsat for børn. 

Først så jeg det her, 


Dernæst det her og kiggede op.


Der så sådan her ud. 


Så jeg har været ude at købe to nye rosenbuer, og så håber jeg de ikke bliver udsat for entusiastiske aber. 

Jeg har fået nogle rabarberknolde af min moster, hun ville ikke have sine mere. Det er den slags med fine røde tynde stængler ,(vinrabarber?) lækkert.


Det er herligt plantevejr idag,gråvejr og der kunne godt finde på at komme regn tror jeg. Så jeg håber jeg kan få lov for Leonora (min baby), når jeg kommer tilbage fra et møde inde i byen. Jeg vil også lige nå en tur rundt i haven.  Jeg kan se den lille gule iris er sprunget mere ud, så den skal nydes. 

Hav en rigtig dejlig dag.

Kærlig hilsen 
Marianne






Ingen kommentarer:

Send en kommentar