torsdag den 30. maj 2013

Besøg hos min søster


 Min søster bor i et dejligt nyt hus, omkredset af laurbærhæk på havens to langsider. 
Hun har en dejlig stor terresse foran huset i en lækrog ved huset. Ved den er der sat en lille læhæk af busk ranunkel som så småt er ved at fylde sig ud.  


Der er anlagt et staudebed på indersiden af en lav læ bakke. 

Jeg syntes faktisk at bakken er en god ide, der blæser en del der ude på grænsen imellem by og land. 
Der har indtil nu været sået sommerblomster på bakken, og de kommer også lystigt i år. men:  Hun vil gerne have en mere permanant beplantning, så hvis du sidder med en masse god viden om planter der kan tåle en del tørke, fuld sol, meget leret jord og er vilde med bakker, så kom endeligt med forslag. 

Indtil videre er der et hjørne med lychnis coronaria rose champion (have klinte). Der er sat blå salvie på midtens inderside og en høj gul solikkeblomstrende staude på hjørnet længst imod hækken. der står også et rønnetræ i den ende af bakken.
Vi skal rykke stauderne foran bakken mere logisk til efteråret. De er genrelt holdt i lyseblå, blå/lilla  og mørkerøde.


 Et af de ting hun har lavet, som jeg syntes er virkelig fint,  er dette espalier for enden af den overdækkede carport. Der er sat lavendel i bunden og tre forskellige clematis, som forhåbentligt vokser sig store og smukke med årene. Det ser i alle tilfælde lovende ud, med de fine små blomster den ene allerede har.

Hun har en gruppe med små syren træer, der skal blive et duftende krat.. tror jeg nok.

Det begyndte at regne, så vi gik ind, og hun lavede en dejlig rabarber Crumble, vi kunne hygge med.
Hun har selv hæklet de fine holdere til sine orkideer. 


Og min datter var vild med den sansegynge hun har hængene i stuen, hun grinte og grinte :)


På vejen der ud gik vi forbi æsler, men de vendte deres mindre kønne ende til, så det var lige før jeg ikke ville lade dem komme med på bloggen. hihi


Pas godt på dig, nu vil jeg hygge lidt mere med min mand, vi har nemligt 15 års bryllupsdag idag. Han har givet mig nogle fine øreringe af guld med små mariehøns, gad vide om han syntes jeg altid skal have små bladluse bekæmpere ved hånden ?

Kærlig hilsen 
Marianne

½
Nu med små mariehøns i ørene. Meget have agtigt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar