mandag den 29. april 2013

Pære stiklinger ??????

Vi har to halvstynede pæretræer. De får fjernet de største grene hvert år, eller det burde få det gjort, Det var lang tid siden sidst, så det var nogle ordentlige basser der skulle skæres ned.  De ligger nu og flyder på havegangen og har gjort det siden de blev skåret ned. Jeg har en ide om at prøve at lave at klatrestativ til vores stikkelsbærkiwi af dem, jeg har ikke lyst til ordentlige lige pæle. 

Nå men altså, de lå jo der og flød og så tænkte jeg hvorfor jeg ikke lige brugte nogle af grenene til at lave en slags rede omkring hornviolerne ved hoveddøren... 


Nu ser det ud til de springer ud? så spørgsmålet er: 
Er jeg ved at drukne hornviolerne i for meget vand, så meget at grenene fra pæregrene tror de står i vand til drivning.
 Eller :
Sætter de rødder ligesom solbær eller ribs ville gøre ? 

Jeg venter i spænding. Hvis de sætter rødder, finder jeg mig igen i total benovelse over hvor fantastisk livet er og hvad planter kan. 

Håber at blæsten ikke for taget for meget af forårshumøret.
 kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar