søndag den 21. april 2013

Jeg har ikke fået lavet så meget i haven idag....



Kun bundet nogle klatreroser ind til rosenbuen ( jeg er spændt på hvor højt de kommer i år, de blev jo plantet sidste år, jeg drømmer om overdådigt rosenflor. roserne er Coral dawn, New Dawn og Santana. og ja, jeg ved godt at Santana'en lyder som et underligt valg til de rosa og pink roser, men jeg har en ide om at den vil blive fin sammen med New Dawn.. og selve rosen kommer fra min bedstemors have, jeg fik den med efter hendes død, så den skal være her.

rose Herkules.


Igår klippede jeg roser ned, og så skete der noget jeg selv syntes var lidt underligt. Jeg har sat busk roser i skellet ud til vejen , og idag kom en af naboerne meget vredt og sagde jeg skulle se at få klippet de roser ned, de blev jo alt for store. Kan folk forlange man klipper sine roser ned når de står i skel, de bliver jo ikke 180? det virkede bizart. Jeg går jo lige og glæder mig til, min Herkules, Stanwell perpertual, (der står også en lille lysegul og en småblomstrende hvid, som jeg ikke ved hvad hedder, det er nogle jeg har fra mine forældre) og baron Girod d'i'lain roser bliver til buske fyldt med blomster.  Han sagde det var fordi ellers rev de fat i barnevogne, men der er over en halv meter ud til fortovskanten, man skal da være fuld for at hænge fast.. og hele tanken om fuld med en barnevogn er meget underlig ?  underligt.....Jeg må dog så sige, at det bestemt ikke så ud til de mennesker der gik forbi roserne sidste år havde noget imod dem, snarede det modsatte. 



Nå, men jeg kørte altså en tur med min søster og yngste søn idag, og der så jeg en strikket cykel.. hvad har en strikket cykel så med haven at gøre? ikke meget ...udover den ville da være sej at have stående :) men er nødt til lige at dele billedet .


Ellers har jeg kun fået nusset lidt rundt i haven. Fået plantet nogle dahliaknolde i potter, idag var det Arabian night, en meget almindelig, men også skøn dahlia som jeg har ledt efter i en butik hvor de var inde, Netto har den, men de havde den udenfor i frosten. Jeg tror nemligt ikke mine Dahlia fra sidste år  har overvintret.. der har været for koldt og luftfugtigt i drivhuset på trods af at det er blevet holdt lige over frysepunktet. Jeg har prøvet at sætte knoldene i potter, men jeg er ikke håbefuld.


nå men altså. Jeg har fået kørt lidt haveaffald på gensbrugspladsen. hvor jeg måtte stå og se de skønneste rødlerspotter med blomsterranker omkring blive smidt ud til tegl.. selvom de intede fejlede. man må ikke tage ting fra pladsen.



 Jeg har fået plantet stedmoderblomster og hornvioler i krukker og altankasser. de ser ikke ud af meget, men de er så velkomne i min have :) 










kærligt hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar